Het ‘nieuw’ Onze Vader: daar doe ik niet aan mee


TER INFO

O Crux Ave Spes Unica

eve Bekoring of beproeving?

Morgen wordt in veel parochies in Vlaanderen en Nederland het ‘nieuw’ Onze Vader officieel in gebruik genomen. Ikzelf ben daar een felle tegenstander van.

Op 23 november schreef ik op de blog van het Rooms-Katholiek Lekenforum (waar ik lid van ben) volgend artikeltje:

Lezen we even wat Jezus Christus ons vertelt in het Evangelie:

“Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Als iemand achter Mij aan wil komen, laat hij dan met zichzelf breken, zijn kruis opnemen en Mij volgen. Want wie zijn leven wil redden, zal het verliezen. Wie zijn leven verliest vanwege Mij, zal het vinden.  Want wat zal het een mens baten als hij de hele wereld wint, maar zijn ziel verliest? Of wat kan een mens geven in ruil voor zichzelf? Want de Mensenzoon zal komen, bekleed met de heerlijkheid van zijn Vader, samen met zijn engelen, en dan zal Hij iedereen loon naar…

View original post 370 woorden meer

Geef een reactie

