Kardinaal Caffarra over Amoris Laetitia: ‘Ik wens dat de verwarring zou worden opgelost’


bid 24 uur

“Bisschoppen en veel theologen die trouw aan de Kerk blijven zeggen dat er geen continuïteit is, maar eerder een tegengesteldheid tussen Amoris Laetitia en het vorige Magisterium.”
caffarra2Kardinaal Caffarra uit in een interview met OnePeterFive zijn bezorgheid over de verwarring die de post-synodale exhortatie Amoris Laetitia heeft teweeggebracht. Caffarra zegt dat het document een immense breuklijn met de kerkelijke traditie heeft doen ontstaan.

“Paus Franciscus schrijft in Amoris Laetitia [308]: ‘Ik begrijp diegenen die een meer rigoureuze pastorale zorg verkiezen, opdat voor verwarring geen ruimte zou ontstaan.’ Ik leid uit deze woorden af dat zijn heiligheid zich realiseert dat het document in de Kerk verwarring zou kunnen doen ontstaan”, zegt de Italiaanse kardinaal. “Persoonlijk wens ik – en dat is ook hoe veel van mijn broeders in Christus (kardinalen, bisschoppen en leken) erover denken – dat de verwarring zou worden opgelost.

Niet omdat ik een meer rigoureuze pastorale zorg verkies…

View original post 1.156 woorden meer

Geef een reactie

