Schönborn: ‘Amoris Laetitia is doctrine’


Schönborn: ‘Amoris Laetitia is doctrine’

Volgens de Oostenrijkse kardinaal Christoph Schönborn is de exhortatie Amoris Laetitia een “bindend” document. “Het gaat immers over een apostolische exhortatie”, zegt Schönborn, die met de uitspraken vooral conservatievere geestelijken lijkt te viseren.

De Italiaanse krant Corriere della Sera publiceerde vandaag een interview waarin Schönborn zegt dat het “vanzelfsprekend is dat Amoris Laetitia kerkelijke leer is. Alle vroegere kerkelijke leer omtrent het Huwelijk en de familie moet worden bekeken aan de hand van Amoris Laetitia“, zegt de kardinaal.

Katholisch.de schrijft dat “Schönborn met de uitspraak ook conservatieve kardinalen tegenspreekt.” Schönborn, die Amoris Laetitia zelf aan de wereld presenteerde, en door Bergoglio werd geprezen als “een groot theoloog”, lijkt het vooral te hebben gemunt op de kardinalen Burke, Caffarra en Brandmüller. Zal zich eveneens aangesproken voelen door de stelling van Schönborn: Bisschop Athanasius Schneider.

Bron: katholisch.de

Foto: via cyberteologia.it

“De Katholieke Kerk is het hoofdzakelijke doelwit van de antichrist en hij zal niet ophouden vooraleer hij de hoofden van minstens de helft van Mijn Kerk op deze Aarde heeft gedraaid. Zo onvoorbereid zijn Mijn kardinalen, bisschoppen en priesters, dat ze er niet in slagen om de subtiele veranderingen in hun eigen rangen op te merken. Het zal niet lang duren vooraleer de splitsing in Mijn Kerk echt duidelijk wordt. Dit is de grootste aanval op Mijn Kerk sinds Mijn dood aan het Kruis. Veel van Mijn arme, geliefde dienaren zijn pionnen in een duister spel, dat wordt gespeeld door duistere machten, die voorzichtig genoeg zijn om zich niet bloot te geven. Ik vraag al Mijn dienaren om veel te bidden, om de gruwel die eraan komt te kunnen doorstaan.” – Jezus.

“De Kerk is door duisternis omgeven en is al vele jaren een doelwit van de bedrieger. Mijn Zoon moet tussenkomen en jullie nu leiden, nu het schisma zich snel ontwikkelt. Word wakker, kinderen. De wereld zal nu onherkenbaar veranderen. In het verleden zijn al vele boodschappers gestuurd om jullie hierop voor te bereiden. Dit zijn de laatste waarschuwingen die aan de mensheid worden gegeven, om ze voor te bereiden op mijn Zoon Zijn Grote Genade. Na Zijn Goddelijke Genade zullen jullie worden geleid om jullie zielen te kunnen voorbereiden op de Tweede Komst van Christus, mijn geliefde Zoon, Die zoals voorzegd, Glorieus zal wederkeren.” – Maria.

“Het schisma in Mijn Katholieke Kerk zal weldra worden publiekelijk gemaakt. Wanneer dit voorvalt zal dit worden onthaald op het applaus van diegenen die de Waarheid van Mijn Leer hebben gescheiden van de Geboden, zoals ze door Mijn Vader zijn neergelegd.” – Jezus.

Bron: Schönborn: ‘Amoris Laetitia is doctrine’

Geef een reactie

