Gianna Jessen: ‘Wat de paus ‘samenwonen’ en ‘echt huwelijk’ noemt, noemt Jezus ‘hoererij”


De welbekende pro-life spreekster Gianna Jessen (die zelf een abortus overleefde) postte op Facebook: “Ik ben zo kwaad, warme tranen beginnen te stromen langs mijn wangen.” En ze tweette:” Ik had nooit gedacht dat een paus me zou kunnen doen wenen, en A.U.B. vertel me niet dat ik niet echt aan het lezen ben wat ik lees.”

Jessen verwees naar de uitspraken van paus Franciscus op het pastoraal Congres voor de familie, van het Bisdom van Rome, op donderdag 16 juni, waar hij zei dat sommige samenwonende koppels in een “echt huwelijk” leven, en de genade van het Sacrament ontvangen. “Ik heb veel loyaliteit gezien bij deze samenwonenden, en ik ben er zeker van dat dit een echt huwelijk is, ze hebben de genade van een echt huwelijk vanwege hun trouw,” zo zei Franciscus.

Jessen, die een groot deel van haar tijd spendeert aan het motiveren van tieners om in celibaat te leven en te wachten tot wat ze noemt “epische liefde” met een partner die hetzelfde heeft gedaan, schreef geïrriteerd: “Ik heb een vraag voor paus Franciscus. Is mijn maagdelijkheid dan van geen enkele waarde? Is de buitengewone inspanning om te vechten voor de ‘Epische Liefde’ en daarvoor belachelijk gemaakt worden, totaal niet belangrijk in zijn gedacht?”

“Ik heb een prijs betaalt waarvoor geen woorden zijn, voor de echte trouw. Maar nee, deze lieden hebben niet dezelfde weg bewandeld. En om te gebaren alsof ze dat wel hebben gedaan is een zware belediging.

Later vertelde Jessen aan LifeSite: “Ik ben 39 jaar en maagd. Ik heb de Heer geëerd met mijn lichaam. Nu heeft de paus lichtzinnig een bespotting gemaakt van de zuiverheid, niet enkel tegenover alleenstaande mannen en vrouwen die nog steeds een partner zoeken die hun maagdelijkheid respecteert, maar ook tegenover de priesters die een leven lang seksuele onthouding zweren. Als ik een priester was, zou ik woedend zijn.”

Gianna Jessen eindigde met de woorden: “Wat de paus ‘samenwonen’ en ‘echt huwelijk’ noemt, noemt Jezus ‘hoererij’ in de Bijbel.

Jessen werd geboren met cerebrale verlamming, nadat ze een abortus overleefde op basis van een zoutoplossing. Ze heeft meerdere malen getuigenis gegeven voor het Congres in de VS.

Bronnen: LifeSiteNews & Gianna Jessen: ‘Wat de paus ‘samenwonen’ en ‘echt huwelijk’ noemt, noemt Jezus ‘hoererij”

Geef een reactie

