Een profetie van de H. Brigitta van Zweden over de ‘eindtijdpaus’


Woorden van de Schepper in het midden van de 14e eeuw, meegedeeld aan de hemelse heerscharen en de bruid (de heilige Birgitta), over hoe de Schepper vijf mansfiguren aanklaagt van wie in eerste instantie de paus. Klaarblijkelijk niet zomaar één of andere paus maar de zogenaamde ‘eindtijdpaus’, wiens heerschappij vlak voorafgaat aan de Wederkomst van de Heer.

Ik ben de Schepper van alle dingen. Ik ben nog voor de morgenster door de Vader verwekt en vertoef onafscheidelijk in de Vader zoals de Vader in Mij, en we zijn in beiden één Geest. Daarom zijn de Vader, de Zoon en de Geest één God, niet drie goden. Ik ben het die Abraham een eeuwige heerschappij heeft beloofd en mijn volk onder Mozes’ leiding uit Egypte heeft geleid. Ik ben dezelfde die door de profeten sprak. De Vader heeft Mij in de schoot van de Maagd gezonden (maar heeft zich niet van Mij gescheiden want Hij is onlosmakelijk met Mij verbonden), opdat de van God afgedwaalde mens dankzij mijn liefde naar God zou kunnen terugkeren.

Lees hier verder: Een profetie van de H. Brigitta van Zweden over de ‘eindtijdpaus’

Een gedachte over “Een profetie van de H. Brigitta van Zweden over de ‘eindtijdpaus’

Geef een reactie

