Het belang van Eucharistische aanbidding


Enkele citaten van heiligen:

“De tijd die je doorbrengt met Jezus in het Heilig Sacrament is de beste tijd die je zult doorbrengen op aarde. Elk moment die je doorbrengt met Jezus, zal je vereniging met Hem verdiepen en je ziel voor eeuwig glorievoller en mooier maken in de Hemel, en het zal helpen om altijddurende vrede op aarde te brengen.” ~ Zalige Moeder Theresa

“Om met u te spreken, o Koning van Glorie, is geen derde persoon nodig, U bent altijd gereed in het Sacrament van het Altaar om ieder te aanhoren. Ieder die naar U verlangt, kan U daar vinden en spreken met U van aangezicht tot aangezicht.” ~H. Theresa van Avila

“Elke keer als we naar Jezus kijken in het Heilig Sacrament, verheft Hij ons in diepere vereniging met Zichzelf, opent hij de sluizen van Zijn barmhartige liefde voor de hele wereld, en brengt Hij de dag van Zijn uiteindelijke overwinning dichterbij.” ~Zalige Moeder Theresa

“Liefde kan niet triomferen, tenzij het de enige passie van ons leven wordt. Zonder zo’n passie kunnen we misschien geïsoleerde daden van liefde verrichten; maar ons leven is niet waarlijk overwonnen of toegewijd aan een ideaal. Totdat we een passionele liefde hebben voor onze Heer in het Meest Heilige Sacrament, zullen we niets verwezenlijken.”~H. Peter Julian Eymard

“Onze Heer in het Heilig Sacrament heeft Zijn handen vol met genaden, en Hij staat gereed om ze uit te storten op ieder die ernaar vraagt.” ~H. Petrus van Alcantara

Laat ieder met angst overvallen worden, laat de hele wereld beven en de hemel jubelen, wanneer Christus, de Zoon van de levende God, aanwezig is op het altaar, in de handen van een priester! O wonderbare verhevenheid, en oneindige waardigheid! O verheven nederigheid! O nederige verhevenheid! De Heer van het universum, God en de Zoon van God, vernedert zichzelf zo dat Hij zich verbergt, voor onze verlossing, onder een gewoon stukje brood! Zie de nederigheid van God, broeders, en stort jullie hart uit vóór Hem! Verneder jezelf, zodat Hij je mag verheffen! Hou niets van jezelf voor jezelf, opdat Hij die Zichzelf geheel aan jou geeft, jou geheel mag ontvangen! ~H. Franciscus van Assisi

“Het Heilig uur wordt als een zuurstoftoevoer om de adem van de H. Geest te doen heropleven te midden van de vieze stinkende atmosfeer van de wereld.” ~Aartsbisschop Fulton Sheen

“Drie maanden bewaarde de Heilige Maagd haar geheim. Niemand, behalve zij, wist dat ze God in haar schoot droeg. Maar toen de H. Jozef het te weten kwam van de engel, veranderde zijn geloof in blinde onderwerping. Voor zes maanden stortte hij zijn ziel uit in verheven aanbidding tot God, die binnen in Maria verbleef. Woorden kunnen de volmaaktheid van zijn aanbidding niet uitdrukken. Welk gevoel moet er door hem zijn gegaan tijdens die zes maanden, toen hij haar aan zijn zijde had, en onder zijn eigen ogen de verborgen God! Als de vader van Origen zijn kind tijdens de nacht kuste en de H. Geest aanbad die erin leefde, kunnen we dan twijfelen dat Jozef heel vaak Jezus heeft aanbeden, verborgen in het zuivere tabernakel van Maria? Hoe vurig moet die aanbidding geweest zijn. Niemand kan de aanbidding beschrijven van deze nobele ziel. Hij zag niets, en toch geloofde hij. Zijn geloof moest door de maagdelijke sluier van Maria heen dringen. Zo is het ook met u! Onder de sluier van de Heilige gedaanten moet uw geloof de Heer zien. Vraag de H. Jozef voor een levendig en bestendig geloof.” ~H. Peter Julian Eyward

“De Eucharistie is die liefde die alle liefdes in de Hemel en op aarde overstijgt.” ~H. Bernardus

“De Eucharistie is het Sacrament van de Liefde; het betekent liefde; het genereert Liefde.”~H. Thomas van Aquino

“Enkel door de Eucharistie is het mogelijk om de heroïsche deugden van het Christendom te leven: liefdadigheid, tot het punt van het vergeven van je vijanden; liefde voor diegenen die ons doen lijden; kuisheid op elke leeftijd en in elke situatie; geduld in het lijden en wanneer iemand geschokt is door de stilte van God in de tragedies van de geschiedenis of in iemands persoonlijk bestaan. Jullie moeten steeds Eucharistische zielen zijn om authentieke Christenen te zijn.” ~H. Paus Johannes Paulus II

 

Bron: Het belang van Eucharistische aanbidding

Een gedachte over “Het belang van Eucharistische aanbidding

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s