Is Allah dezelfde God als de God van de christenen? Nee, want…


Aanbidden moslims dezelfde God?

Er is maar één God en Hij heeft zich geopenbaard in Jezus Christus. Helaas horen we om ons heen steeds meer andere geluiden, maar de Bijbel geeft geen ruimte voor een andere opvatting. Jezus is de enige toegang tot God, alleen Hij kan de mens redden van zijn zonde en buiten Hem is er dus geen God die verlossen kan.

Het antwoord op de vraag of ‘Allah dezelfde God is, als de God van de christenen’ is kort en duidelijk gezegd, nee. Er dus niet alleen maar een verschil van naam, zoals b.v. Dios in het Spaans, althans als we vast willen houden aan het eeuwig Woord van God, de Bijbel. Helaas wordt deze verkeerde lering wel door steeds meer mensen aangenomen als de waarheid.

De bedoeling van satan (de grote tegenstander van God) is om een burg te slaan tussen Christenen en Moslims en het in de toekomst mogelijk te maken dat deze totaal verschillende religies elkaar gaan vinden.  Als we tot dezelfde God zouden bidden is feitelijk alleen het geloof in Jezus Christus nog het probleem, wat scheiding maakt. Maar ook daar vindt satan een oplossing voor, langzaam maar zeker wordt Jezus niet meer gezien als de enige weg tot God, waardoor het christelijk geloof haar kracht en identiteit volledig zal verliezen.

Maar de Bijbel leert ons nog steeds: er zijn geen andere goden dan Jezus Christus, dus iedere andere God of persoon die vereerd wordt is een afgod. Mensen die afgoden aanbidden, aanbidden feitelijk boze geesten. Boze geesten zijn dienaren van satan die de antigod is of zoals de Bijbel het noemt, antichristelijk.

De Islam is antichristelijk.
Het is juist dit element wat het verschil uit maakt tussen de God van de Bijbel en Allah, de god van de Islam. Op de koepel van de grote Omar-moskee in Jeruzalem staat een citaat uit de koran: “Allah heeft geen zoon”. Waarmee klaar en helder wordt aangegeven dat Allah nooit de God van de christenen kan zijn, want die heeft wel een Zoon namelijk Jezus Christus.

De Bijbel noemt Jezus Gods enig geboren Zoon.
 “Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven heeft” (Joh.3-16).

Daarbij komt dat de islam is gebaseerd op een religie van zelfrechtvaardiging en dit gaat rechtstreeks in tegen de leer van het nieuwe testament, waarin de Bijbel ons leert dat we gerechtigd worden door Jezus Christus, die voor onze zonden stierf aan het kruis.

Lees Rom.3:23, 24
Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.

Lees hier verder


4 gedachten over “Is Allah dezelfde God als de God van de christenen? Nee, want…

  1. MERKEL EN HAAR ISLAM!

    Merkel steunt Islamitische invasie! Frankrijk onder de voet van de barbaren…

    Merkel en haar Brusselse vrienden zien elke vorm van kritiek op de islam in Europa als een vorm van mentale ziekte.
    De Europese oude gardes verwerpen iedere vorm van kritiek op de islam… Ze importeren nog meer moslims die in groeiende aantallen in Europa komen wonen.

    Europeanen mogen nog steeds stemmen, maar ze zijn beroofd van de meeste van hun invloed: alle grote politieke besluiten worden achter gesloten deuren genomen door technocraten en beroepspolitici, die als anti- Europees bende aan het werk zijn!!

    Op een verraderlijke wijze waarop Miljoenen moslims Europa binnenstromen, zal de nachtmerrie alleen maar versterken. Europeanen moeten machteloos toezien hoe hun leiders spreken en handelen alsof ze zich niet bewust zijn van wat er aan de hand is.
    Oude garde heeft ook nooit de illegalen uitgezet!? Illegale moslimmigranten zullen net zo lang leven van uitkeringen tot de verzorgingsstaat bankroet gaat.
    De toestroom van Islamitische migranten houdt niet op. Ze komen via Turkije. Meesten van hen komen nog steeds aan vanuit Noord-Afrika. Georganiseerd krijgen ze in Turkije een valse Syrische of Irakese passport!!
    De nieuwkomers – Valse migranten uit Islamitische wereld – die Europa binnenvallen, zijn anti-Europees, ze zijn de Salafisten!!. Deze moslims willen juist de Europa bezetten!!, Ze gedragen zich zoals de moslims meestal doen in de islamitische wereld: ze vallen christenen lastig en vallen vrouwen aan. Ze voelen zich als nieuwe bezetters…

    Gecamoufleerde moslim invasie en Bezetting!!

    Het blijft toch een super wrede criminele organisatie waarbij iedereen spontaan op jihad kan gaan omdat het boek dat voorschrijft.
    De gezaghebbende imam Sheikh Muhammad Ayed heeft onlangs in een toespraak in de Al-Aqsa moskee in Jeruzalem gezegd dat de enorme aantallen moslim migranten ‘de landen in Europa zullen veroveren… Spoedig zullen wij hen met Allahs hulp onder de voet lopen. Want of ze het nu willen of niet, de Amerikanen, Italianen, Duitsers en Fransen zullen gedwongen worden ‘vluchtelingen’ op te nemen. Wij zullen hen snel inzetten voor het komende Kalifaat.’….‘We zullen hen vruchtbaarheid geven! Wij zullen kinderen bij hun voortbrengen, omdat wij hun landen zullen veroveren!… En dan zullen wij tegen hen zeggen: stuur onze zonen, anders sturen wij onze legers naar jullie toe.’
    Europa heeft zeer zwakke leiders, ze werken voor dictator Erdogan! Dit is natuurlijk een schande. Erdogan wilt juist via de massa migratie EU domineren.
    Wat een verrijking toch: nog meer islam in Europa, nog meer vrede. En dadelijk nog eens 180 miljoen Turkssprekende islam-aanhangers extra. Kijk, dat zet pas zoden aan de dijk: al die migrantenstromen, het gaat onze regeringsleiders allemaal niet snel genoeg. Er was groter geschut nodig.
    Het is nu duidelijk dat de Islam het voor het zeggen heeft, en dat de EU volkomen machteloos is tegen het grote Islam gevaar wat ons boven het hoofd hangt.

    EUROPA IN GROTE GEVAAR!!

    Turken kunnen met de vluchtelingenstroom Duitsland binnentrekken…Duitse moslims proberen grip te krijgen op de 
    moslims onder de vluchtelingen
    Op deze manier gaat het snel! Met dank aan EU leiders!.
    Het verspreiden van extremistisch gedachtegoed onder het mom van godsdienstvrijheid is natuurlijk schering en inslag in de islam. De noodzaak om extremistische moskeeën te verbieden (ofwel sluiten) dient zich aan, zeker nu het percentage moslims in Europa zich ontwikkelt in de richting van de kritische grens, over de hoogte waarvan we nog lang kunnen kibbelen. Uiteindelijk gaat het om het verbieden van het verspreiden van dit intolerante gedachtegoed. Dat is lastig doordat het wijdverspreid is in de islamitische wereld en diep geworteld in het geloofsgoed. Soms lijkt het onschuldig, maar het laat zich – ook zonder haatpredikers – makkelijk verbinden met gewelddadig extremisme. Daar is geen directe oplossing voor.
    Saoedi Arabië en Turkije steken miljarden in de islamisering van het westen door de bouw moskeeën en het sturen van radicale imam’s.

    Turkije lid bij EU! Schandelijk…!

    Dit is erger, veel erger. Dit is een paard van Troje, maar dan met en doorzichtige wand.
    Merkel samen met de Erdogan, hebben ze EU al begraven! Verraderlijke bestuurders hebben de poorten van de westerse cultuur wijd opengezet voor een andere legermacht, de soldaten van allah. Het is afwachten totdat de islamitische bom barst. 
    Nog voor 2071 heet de Bondsrepubliek Duitsland waarschijnlijk de Islamitische Republiek Duitsland.

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s