Russen manipuleren satellietbeelden?


Maandag 01 juni 2015, geschreven door Nexus


soros mediaMet deze beschuldiging aan het adres van Rusland, zonder ook maar één echt steekhoudend argument aan te dragen, hoopten Europese kranten deze ochtend de publieke opinie in de richting van de nazi’s in Oekraïne te koppen. Als je de koppen zo leest zou je meteen denken, aha, nu hebben ze de Russen te pakken maar een heel klein beetje speurwerk maakt al snel duidelijk dat dit de zoveelste poging is om Rusland iets in de schoenen te schuiven waar ze niet voor verantwoordelijk zijn.

De website die dit nieuws bracht heet Bellingcat ( Eliot Higgins ) en is bij de meeste bloggers bekend om de leugen rondom devermeende chemische aanvallen van Assad op zijn eigen bevolking. De man doet het voorkomen alsof hij net als wij van Bovendien en vele duizenden anderen, zelf thuis zijn nieuws maakt en volledig onafhankelijk is. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Higgins maakt deel uit van een groot medianetwerk met de naam The London Investigation, een samenwerkingsverband van de Financial Times. Deze groep werkt op haar beurt weer samen met een andere grotere partij met de naam OCCRP (The Organised Crime and Corruption Reporting Project) een website die bekend staat om haar anti Russische sentimenten. De websites zijn beiden geregistreerd onder dezelfde naam in de VS.

Wie is uiteindelijk de grote sponsor achter deze projecten?

Lees verder… 


Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s